Klant

trodde nyss att mitt huvud skulle sprängas.
nös, men var inte beredd på det. men på något sett så
kvävde jag nysen, så jag kände mig som i en teknad film då
de håller för och huvudet blir stort,
läskigt.

japp i natt har jag försökt lära malin ostkubning, tror att hon förstod
fast jag bara babblade. =D
efter att vi fyllt en stor låda så upptäkte jag en hal fläck på golvet, talade
om för malin att vara försiktig. nån stund senare så halkar jag.
typiskt jag, vart som en snäv kruva och föll som ett fallande träd.
fy fan vad jag låg och skrattade och fort upp så ingen annan skulle se.
men då vet hon att de är farligt. =D
blir pajlinjen i natt, få se hur det går för malin med kubningen.

följde med syrran till saltvik och sen gick jag tillbaka ner på byn i går.
hälsade på lena och drack kaffe, fick reda på där att farfar är sjuk, ligger
i feber å grejjer.
då vart jag arg, för jag tycke fan att pappa kan häva iväg ett sms och skriva
att farfar har hög feber och att man kanske ska titta till han, men nej då. fy fan.
var i alla fall in till han, stackarn. man såg att han verkligen inte mådde bra.
gav han varmt vatten med socker i. han fick skjus sen senare till vårdcentralen där
de fick reda på att han har lunginflammation.
så jag ska dit i dag och hälsa på han. i fall jag kan göra något mer än att ge han varmt vatten med socker.
kanske tvätta, diska eller ta upp mat ifrån frysen till han.
Å namnsdag har han i dag. ska in på konsum och se om jag kan hitta något till han.
kanske han blir på lite bättre humör.

usch, känner mig själv nästan febrig, småfryser men är så dära rosen varm, eller hur man ska
förklara, i ansiktet. men jag tror att de bara är inblining, hoppas.


bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0